Mijn laatste aankopen staan nog in een andere topic.
'K zal dan maar schrijven wat ik besteld heb:
Dawn of War: The Complete Edition
Lost Planet - Colonies
Heb de laatste tijd veel oudere PC games gekocht, omdat ik het heerlijk vind terug op mijn CRT monitor te spelen. Dat contrast, zwartniveau, schaduwdetail en die diepe levendige kleuren blijven ongeëvenaard... Prachtig. Omdat zo'n oude PC monitor maar 4:3 is, ben 'k dus eerst mijn oude games, of pas recent gekochte klassiekertjes aan 't spelen.
>Widescreen certified games< staan voorlopig opzij. Vermits dit toch mijn eerste deftige GamePC is, moet ik nog een heleboel inhalen. Voordeel is ook dat die uiteraard een vlotte framerate hebben. Vermits ik vsync only speel op 85Hz en geen enkele framedrop wil zien niet geheel onbelangrijk...
Ik heb ook een aantal van mijn console games opnieuw voor PC gekocht. Splinter Cell Chaos Theory op Xbox nooit gespeeld vanwege de verschrikkelijke screen tearing, bvb. Nu op PC draait dat zo vlot als iets, en dat ziet er nog heel goed uit ook, met parallax mapping en gans the shit. Sweet. Op de characters na ziet dat er zelfs beter uit dan de meeste huidige games op console.
Soms kan je pech hebben dat een oud spel niet meer werkt, maar voor de rest is die "backwards compatibility" op PC zo super, hé. Op console mag je al blij zijn dat het werkt en 9/10 draait het nog niet eens goed (zoals op de 360). Op PC kan je daarintegen alle sliders openzwieren.
Enfin, ik ben gewoon blij weer te kunnen gamen zonder me te storen in allerlei grafisch technische mankementen. Dat was al jaren geleden...